Alla inlägg under mars 2014

Av Jeanette - 22 mars 2014 18:52

Lillkillen på 17 månader har lyckats gömma babyvakten!! Jag har letat och letat sen igår men hittar den inte! Har letat i skor, lådor, skåp, under soffan haha men gaaaaaah!!!! Söta dryga lilla barn!!

Så när jag var i affären kände jag för att unna mig lite glädje i form av blomster :)

En kär liten bukett fick duga :)

Sen ikväll blir det hunger games: catching fire
Även sett The Conjuring... Vilket skräp!

Ha en underbar lördag!!

Av Jeanette - 22 mars 2014 18:48

Så irriterad jag blev idag! Har precis hyrt en film på videobutiken och så blir min son på 3,5 år kissig, vi går in igen och frågar om vi får låna toaletten?
Till svar får vi: nej tyvärr, jag får inte lov att låna ut den!

Men va?! Vi snackar om en liten kille som inte kan hålla sig!!
Vad sägs om att göra ett undantag!
Men icke!
Går ut till bilen och drar ner byxorna så han kan kissa (givetvis utanför bilen) men det ville sig inte... Söta lille kille. In i bilen och kör mot hemmet, efter ca en kilometer skriker han att han kommer kissa på sig och vi stannar och han får äntligen kissa, på en buske :) kalzipperna är räddade!!

Men varför nekar man ett litet barn.. Jag förstår det inte!!
Jäkla människa...

//Jeanette

Av Jeanette - 20 mars 2014 19:59

Idag är jag lycklig: det är underbart vårväder, jag har en underbar man som älskar mig, åt frukost hos en vän, träffade en gammal vän lite snabbt som jag varken hört av eller sett på 15 år, tog en solskenspromenad, en kvällpromenad med hunden och fastän det blåser var det riktigt skönt! Passade på att gå inom kyrkogården för att hälsa på min bebis och tända ett ljus :)

LIFE IS GOOD!!!!

Carpe Diem ?

Av Jeanette - 19 mars 2014 08:30

Dagen började med att lämna små huliganer på dagis, sedan köra till Malmö och följa med en vän till barnmorskan. Såklart fanns där ingen parkering på sjukhuset (i närheten) så väntade i bilen utanför KK. Efter en stund kommer där en svart skåpbil som ber att få min plats. Föraren berättar att dom ska hämta ett avlidet barn.. Så hemskt :( hela min värld rasade samman och tårarna sprutade. Värre blev när dom vandrade rakt ut genom huvudentrén på Kvinnokliniken med det avlidna barnet inlindad i en filt! ???
Det präglade hela min dag. Ledsen hela dagen och är det fortfarande. Bebisar ska inte dö!!!
Mardrömmar inatt om detta tom.

Usch :(

Hoppas denna dagen blir bra!!

???

Av Jeanette - 18 mars 2014 08:09

Nästa månad har vi varit gifta i 6 månader! 6 månader som fru till världens vackraste man!! Ibland går han mig på nerverna, det är jag inte sen med att erkänna. Men jag älskar honom så mycket att inga ord i världen kan beskriva min kärlek!!


Varför ha en klassisk tårta när man kan ha en som mer representerar oss :) lite skeva haha!!

Av Jeanette - 18 mars 2014 07:37

Idag är det dags för möte angående eventuell utbildning. Spännande som bara den!
Hoppas jag kan komma in på den bara!!

Men först blir det dags att lämna mina små huliganer på dagis! Sen en tur in till min tur-zigenare (som mannen min kallar henne)! Kanske ska köpa en trisslott att skrapa i hennes närhet :D

Nä nu får jag göra mig färdig för min dejt! Ser ju inte klok ut..bild följer!

Ha en underbar dag!!

Av Jeanette - 17 mars 2014 22:53

Vi alla vet (ja de normalbegåvade iaf) att vi lever i en sjuk värld.
Anpassar man sig inte efter normen är man ingenting värd!

Beniga modeller med svarta gropar till ögon.. Det ska vi kvinnor eftersträva?!
NEJ TACK!!!

Människor får gärna se ut hur dom vill! Men modehusen borde ta sitt ansvar. De förmedlar en overklig verklighet till unga tjejer/kvinnor!
Att svälta sig tills man är undernärd och endast då kan man vara vacker!
Nej Nej Nej säger jag!!!

Jag har vägt 40kg...jag är 164 cm kort. Jag såg fruktansvärd ut!! Benig till tusen!!
Jag har även vägt 60kg. Det kändes för mig väldigt mycket då jag tidigare i livet aldrig vägt över 50kg! Oftast runt 45. Jag ville så gärna gå UPP ett par kilon då jag kände mig så tanig. Mer hur mycket jag än åt så kom jag aldrig över 50-strecket. Höggravid med mitt första barn, gick tre dagar över tiden och vägde bara 51kg. Barn nr två gick jag upp till 67kg. Det kändes extremt!!

Men hur ska man vara då?
Jo man ska TRIVAS!!!
Man ska inte rätta sig efter "idealen"!

Njut av livet medan ni lever!!


God natt på er!!
;)

Av Jeanette - 15 mars 2014 23:31

Det är vad man gör när man bara trycker i sig kakor och godis!!

Imorgon ska jag börja träna! På allvar!! Ja ja jag vet jag har väl sagt detta tusen och en gånger.. Men jag måste ta tag i mig själv nu och visa att jag har lite karaktär, att jag inte ska bedra och besudla min kropp mer! Bli nyttigare! Är så innerligt TRÖTT på allt skräp jag tryckt i mig på sistone!!
Varför gör jag då det? Jo för att min karaktär har gått och dragit något gammal över sig haha!!

Nä nu ska det bli ordning och reda på denna tjej!! (Eller är man 'kvinna' när man passerat 30-strecket?
Oavsett!!
NU JÄVLAR!!!

Läser ni detta får ni gärna pusha mig!! :) tack på förhand :)

Kram på er!

Presentation


Välkommen till mitt liv :)
Kommentera gärna och ställ vilka frågor ni vill :) så länge dom är anständiga hehe :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards